رمز مصر

رمز مصر

گزارش هفتگی
نویسنده : آرش بیک
قسمت : 280 دانستنیها
تاریخ : 17 سپتامبر 2008

با درود مطلبی در رابطه با اهرام ثلاثه مصر را ملاحظه می کنید.

رابرت بوال”، محقق باستان شناس و نویسنده کتاب بسیار ارزنده ” رمز مصر” می گوید؛ در سال 1982، برای دیدار  مادرم وارد شهر قاهره شدم و پس از ملاقات وی جهت گذراندن وقت تصمیم گرفتم به موزه مشهور شهر قاهره بروم و در آن زمان که دوربین های دیجیتالی امروزی هنوز به بازار نیامده بود، من با دوربین المپوس خود با فیلم سیاه و سفید وارد موزه معروف مصر شدم، زمانی که وارد اطاق شماره 42 شدم با تعدادی عکس و تصاویرماهواره ئی برخورد کردم که ظاهراً در سال 1945 توسط نیروی هوایی مصر از  اهرام  گرفته شده بود و در حقیقت این اولین باری بود که من اهرام را به قولی از آسمان نگاه می کردم، از آنجایی که تحصیلاتم را در رشته مهندسی و آرشیتک انجام داده ام خطوط و اشکال هندسی برایم معنا و مفهوم خاص خود را دارند.
من با نگاه به سه اهرامی که در کنار هم وجود دارند متوجه نکته خاصی در آنها شدم و آن اینکه چرا این سه اهرام در سایز و اندازه های مختلف درست شده اند و اصولاً چرا پادشاهان مصر که در آن دوران زندگی می کردند اهرام را به اندازه های مختلف می ساختند، و از همه مهمتر آنکه چرا در این اهرام هیچگونه دست نوشته یا سنگ نوشته ای بدست نیامده است که نشان دهد سازنده آن کدام پادشاه و در چه زمان بوده است. مثل این میماند که نویسنده مشهوری، کتابی را بنویسد و در انتها فراموش کند که نام خود را در آن ذکر کند. حال تصور کنید که اصولاً پادشاهان بخاطر غرور و خودپرستی حتی کارهایی را که اشخاص دیگر انجام می دهند را به نام خود  حساب می کنند، حال چرا این شیوه دررابطه با پادشاهان مصری صدق نمیکند.
به هر حال مدتی گذشت تا روزی یکی از دوستانم کتاب جالبی راجع به سنگ نوشته های مصری به من هدیه داد و در میان خطوط و نوشته ها موضوع خارق العاده ای نظرم را جلب کرد و آن اینکه راجع به پادشاه سلسله پنجم در 2500 سال قبل از میلاد گفته شده بود که او می خواهد به صور فلکی اوریون پرواز کند. یعنی مقصد اصلی پادشاه مصر صور فلکی اوریون ( یا شکارچی) است. مدتی نیز سپری گشت تا آنکه پروژه ای به گروه ما تحویل داده شد و قرار شد که من همراه چندین مهندس دیگر در عربستان سعودی در اطراف شهر “ریاض” بنایی را ساخته و تحویل مقامات سعودی دهیم، در یکی از شبها که با دوستانمان آتشی درست کرده بودیم و مشغول گفتگو بودیم، یکی از مهندسین که فردی فرانسوی بود آسمان را به من نشان داد و به نقطه ای که معروف به “کمربند ستاره های اوریون” است اشاره کرد و گفت، اگر دقت کنی در میان ستارگانی که در شب می درخشند می توانی کمربند ستاره های اوریون را به راحتی پیدا کنی وهمچنین ستاره “سیریوس” را که در کنار دو ستاره دیگر میدرخشد. دقیقاً در یک خط مستقیم قرار نگرفته اند و به قولی سومین ستاره با کمی فاصله از دو ستاره دیگر کوچکتر و کم نورتر به نظر می رسد. در آن لحظه من ناگهان به یاد آن تصویر هوایی اهرام افتادم و آنقدر هیجان زده شده بودم که به نکته ای دست یافته ام که هیچکس تا آن زمان بدان پی نبرده بود و آن هم رابطه سه ستاره کمربند اوریون و سه هرم معروف گیزا که در کنار هم قراردارند، شبانه خود را به تلفن رساندم و به همسرم که در آن زمان در انگلیس بسر می برد و ظاهراً بخاطر اختلاف ساعت در خواب بود زنگ زدم و موضوع رابطه کمربند اوریون با گیزا را به او گفتم.
“رابرت بوال” و فریضه مطرح او که همان رابطه سیستم اوریون با اهرام گیزا است، باعث جنجال بزرگی در میان باستان شناسان مصری و غربی گشت و ناگفته نماند که هر روزی که سپری می شود، دانشمندان و باستان شناسان, موفق به یافته های بیشتری در رابطه با تئوری “بوال” با اهرام می شوند، رابرت  می گوید؛ اخیراً دو چاله عمیق ، در زیر مجسمه ابولهول پیدا شده است که به اطاق یا جایگاه های بزرگی ختم می شود که در آن اطاق باستان شناسان به دیواری برخورد کرده اند که دو دستگیره آهنی در آن تعبیه شده است، هنگامیکه این دو دستگیره کشف شد خبرنگاران از اقصی نقاط جهان بسوی مصر سرازیر شدند و خلاصه آنکه جنجال بزرگی به پا شد و در هما ن زمان ماموران امنیتی مصری همراه رئیس کل موزه ها و آثار باستانی مصر”زاهی هاواس” نیز حضور پیدا کردند و بعد از روزها و هفته ها بحث و جدل سرانجام تمامی خبرنگاران را از محل مورد نظر خارج کردند و جایگاه مذبور را نیز مهر و موم کردند که در حقیقت هیچ کس اجازه ورود به آنجا را نداشته باشد. اقدام مقامات مصری را می توان این گونه مورد بررسی قرار داد که آنها هیچ علاقه ای ندارند که با شی یا اشیائی برخورد داشته باشند که تمدن مصر را احتمالاً به مسافران فضایی ربط دهد.
رابرت بوال می گوید، چه دوست داشته باشیم چه دوست نداشته باشیم چیزهایی که در اهرام و مقبره ها و یا جایگاه ها وجود دارند، سنگ نوشته ها و مجسمه ها و هیرو گلیفها، انسان را برای دور اندیشیدن و فکر کردن مجبور می کند و به عقیده من برای بهتر فهمیدن تمدن مصر نباید خود را مقید اندیشه خاصی کنیم. او می گوید؛ سنگهای بسیار عظیم و سنگینی در معابد وجود دارند که گاهی وزن آنها به 200 تن می رسند، یعنی دو لوکوموتیو را در نظر بگیرید که در کنار هم قرار داده باشند و به عنوان یک مهندس می توانم بگویم که فقط با تکنولوژی که امروزه ما در دست داریم می توانیم چنین سنگی را تراشیده و جابجا کنیم نه 4500 سال پیش یا بیشتر.
رابرت سپس راجع به نام مصر توضیح داده و می گوید که ؛ آیا می دانستید که در 4500 سال پیش به مصرچه می گفتند ؟ سرزمین سیاه و مردم این سرزمین باور داشتند که پادشاهان آنان از آسمان به زمین آمده اند. و مکانی را که خدایان از آن جا آمده اند هم صورت فلکی اوریون و ستاره سیریوس تصور میشد و همچنین بر این باور بودند که خدایان بدینجهت به کره زمین آمده اند تا آن را حیات بخشیده و پر از انسان کنند.
رابرت بوال میگوید شخصا معتقدم که بنای اهرام حداقل 12 هزار سال پیش ساخته شده است و خصوصاً مجسمه ابولهول میتواند قدمتی دهها هزار ساله داشته باشد و همچنین بنای اهرام مانند یک کد بوده و معماگونه ساخته شده است و شاید وظیفه ما بعنوان انسان امروزی این باشد که این کد ها را شناخته و در نهایت بکوشیم تا راز پنهان در آن ها را در یابیم. شاید راز پنهان این است که بشر بتواند ریشه اصلی خود را نهایتاً پیدا کند.
پایدار باشید.

Robert Bauval
The Egypt Code
Sirius
Zahi Hawass

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد